Uluru

22 november 2019 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Om 5 uur op om de zonsopgang bij Uluru te bekijken. Naar de plek met een platform gereden. Nou we waren niet de enigen hoor. Tot nu toe onderweg een enkele toerist gezien maar op deze plek komen alle toeristen bij elkaar. 😀 Daarna even ontbijt in de camper en naar de berg Uluru gereden en diverse stukken wandelend bekeken. Voorheen mocht je een gedeelte beklimmen maar is sinds 28/10 van dit jaar verboden. Stonden nu hele lelijke hekken voor. Geen gezicht, zonde hoor. Is een indrukwekkend groot, hoog gebergte met veel verschillende kanten. Waar je ook bent in deze omgeving je ziet Uluru overal in de verte boven de grond uitrijzen. Met de camper er helemaal omheen gereden. 's Middags terug naar de camper voor een middagtukkie en lekker gezwommen. Ja 5 uur was wel vroeg hoor. 's Avonds rond half 6 weer terug naar een andere plek om de zonsondergang weer te bekijken, waarbij Uluru van kleur verandert. Was heel bijzonder en mooi om dit mee te maken. Daarna terug naar de camping even wat eten en morgen nog vroeger op. Dan gaan we naar een 50 km verder gelegen gebergte Kata Tutja.

20191122_19015820191126_20383020191126_20411820191126_20461520191122_061630